SP-kantoor verhuisd per 1 september

30 augustus 2020

SP-kantoor verhuisd per 1 september

Foto: Ton Sgers

Na zo’n 25 jaar is de SP in Uden verhuisd. Vanaf half jaren negentig hadden we een kantoor- en vergaderruimte aan de Elisabethstraat 21b, veel mensen weten dat. Mede dank extra donaties van leden hebben we daar al die tijd dankbaar gebruik gemaakt van die werkruimte. We hielden er spreekuur, bereidden campagnes voor, vergaderden, hielden scholingen en kwamen er bij elkaar om samen de wijken in te gaan. Vele tienduizenden folders, kranten en Tribunes werden er opgeslagen om daarna door onze vele vrijwilligers in hun eigen wijk te worden verspreid. Vele tienduizenden pamfletten hebben we er gedrukt op onze copyprinter.

In de loop van de jaren steeg de huur echter en we kwamen op een punt dat we nog nauwelijks geld hadden om onze activiteiten te betalen. Daarom besloten we op zoek te gaan naar een goedkopere ruimte en die hebben we gevonden. In ‘De Lichtfabriek’ (de voormalige Philipsfabriek) huren we vanaf 1 september een kleine kantoorruimte waar we ook goed vooruit kunnen. We kunnen er onze spullen goed kwijt, kunnen er printen en van daaruit op pad voor campagnes of wijkbezoek. Vergaderen kunnen we in het gemeentehuis waar we een fractiekamer hebben.

De Elisabethstraat zal voor de SP altijd een warme en vertrouwde plek blijven. We hadden er onze eerste buurtactie in 1973 en hebben er zo’n 25 jaar ‘gewoond’. We gaan nu verder vanuit de voormalige Philipsfabriek. Eén ding blijft hetzelfde: we zijn en blijven de meeste actieve politieke partij in Uden!