BESTEMMINGSPLAN EVENEMENTENHAL

30 september 2011

BESTEMMINGSPLAN EVENEMENTENHAL

Het vaststellen van het bestemmingsplan Evenementenhal werd nog even spannend, maar vooral een komisch stukje volkscultuur. Door de afwezigheid van één VVD raadslid en het aanvankelijk consequent zijn van de D66 fractie leken de stemmen te gaan staken, waarmee de plannen tot de volgende raadsvergadering in de ijskast zouden komen.

Hier was niet op gerekend door de coalitie en deze vroeg meerdere schorsingen aan. De schorsingen gaven extra tijd aan het VVD-raadslid om nog bij de stemming te zijn en gaf de mogelijkheid om coalitiepartner D66 om te praten. Het eerste lukte niet, het laatste wel. Na een mooi stukje toneel in de raadzaal draaide D66 volledig om en stemde in met het voorstel. Daarmee was de meerderheid voor het bestemmingsplan. De SP-fractie stoorde zich aan de slappe rug van D66 en stelde vast: “Wethouder Delhez lijkt wel een tovenaar nu hij D66 zo snel van mening laat veranderen…” Achteraf was dit allemaal niet eens nodig geweest omdat de CDA fractie ook deze keer gewoon voor het bestemmingsplan stemde.

REAGEER