KETTING VAN SOLIDARITEIT

21 augustus 2011

KETTING VAN SOLIDARITEIT

werkhandschoenen Zaterdag 27 augustus staan we met de lokale afdeling van de SP in het centrum van Uden om handtekeningen op te halen voor de actie: Ketting van Solidariteit. Deze actie is een onderdeel van de landelijke campagne "armoede werkt niet". Steun de strijd tegen de afbraak van voorzieningen voor degene die deze het hardst nodig hebben.

In de voortdurende campagne Armoede Werkt Niet is de eerste overwinning behaald. De gemeenten weigeren de bezuinigingen op de sociale werkplaatsen uit te voeren en hebben 'nee' gezegd tegen het bestuursakkoord. De plannen zijn helaas nog niet van tafel. Daarom gaan we verder met de campagne.

De SP is gestart met een ketting van solidariteit. Dat is een ketting van werkhandschoenen, dwars door het land. Zaterdag 27 augustus staan we met deze handschoenen in het centrum van Uden zodat iedereen hier zijn handtekening op kan zetten en hiermee de actie kan steunen. De ketting gaat uiteindelijk richting Den Haag. Deze lange lijn van handschoenen wordt een lint van respect voor eerlijk loon en eerlijk werk, voor begeleiding en voor eerlijk delen in Nederland. We maken met de handschoenen ook een vuist tegen de foute plannen, de bezuinigingen en dit kabinet. De ketting gaan we gebruiken tijdens een nog te plannen landelijke demonstratie later dit jaar.

REAGEREN