Debatavond: Draait u op voor de crisis?

21 mei 2011

Debatavond: Draait u op voor de crisis?

debat Woensdag 25 mei organiseert de SP afdeling Uden een openbare debatavond over de gevolgen van de crisis. Wie draaien daarvoor op? Inleider van de avond is Geert Reuten, Eerste Kamerlid voor de SP. Geert is universitair docent economie en publiceert veel over politieke economie. Peer van Bakel, voorzitter werkgeversorganisatie UOV de Kring Uden, zal reageren op de inleiding van Geert Reuten. Daarna volgt een discussie met de aanwezigen.

De financiële crisis in 2008, veroorzaakt door de banken werd een economische crisis. Eerst moesten de banken met staatssteun overeind gehouden worden. Vele miljarden werden verstrekt. Daarna ging er een slot op de bankkluizen en sloeg de crisis over op de economie. Waarna, stijging van de werkeloosheid, een instortende huizenmarkt. Weer moest de overheid bijspringen om de economie draaiende te houden. Maar van wie is nu al dit overheidsgeld? Van ons allemaal toch? Dus wie moet er opdraaien voor deze wanprestaties, wij, de burgers. En met deze regering zelfs bijna louter de burgers die toch al niet veel hebben.

Kan het dan niet ergens anders gehaald worden? Jawel, dat kan. Geert Reuten, Eerste kamerlid van de SP heeft daar een heldere visie op. Deze komt hij woensdag in Uden ten gehore brengen. Hierna volgt een reactie op deze visie van UOV de Kring voorzitter Peer van Bakel. Daarna is er voldoende ruimte voor debat met, in en door de de zaal.