DE KROON

28 mei 2011

DE KROON

Onze eerste stap om de gesloten deal over Markant tussen de gemeente Uden en HEVEN ter beoordeling bij de Europese Commissie voor te leggen is het verzoek aan de burgemeester om het besluit ter vernietiging aan te dragen bij de Kroon.

De kroon kan immers besluiten die door lagere overheden worden genomen, ongedaan maken als deze niet voldoen aan de regels die in Nederland gelden. En dit besluit voldoet niet aan de Nederlandse regels m.b.t. staatssteun. Ook al blijft het College volhouden dat ze een goed onderzoek heeft laten doen naar deze staatssteun blijven wij meer vertrouwen houden in ons eigen onderzoek. Uit dit onderzoek komt ondubbelzinnig naar boven dat het hier steun betreft aan een op winst gerichte ondernemer die met deze steun een voordeel krijgt t.o.v. andere ondernemers, dus verboden staatssteun.

Wij wachten de reactie van de burgemeester af, ook al verwachten wij niet dat deze ons verzoek zal inwilligen. Al zou deze hier wel verstandig aan doen, deze weet immers wat onze volgende stap zal zijn en de gevolgen die deze zullen inhouden.

REAGEER