Column: ESSENTieel

19 mei 2009

Column: ESSENTieel

Hoe kan een mens zich toch vergissen!

Was ik stellig van mening dat de voortgang van Centrum West zwaar werd geblokkeerd door de kredietcrisis! Niets is minder waar!

Blijkens de laatste berichten moet de oorzaak gezocht worden bij de wijk-en buurtgebouwen: Het halsstarrig weigeren van de gehuisveste verenigingen om de nieuwe marktconforme huurcontracten te ondertekenen brengt onze nieuwbakken wethouder in grote problemen om haar begroting sluitend te krijgen.

Zie daar voor ons College, die lastige gewone mensenzaken, waarmede zij voortdurend geplaagd worden:

Zo moeten zij zich in een waar bouwkundig haute couture-beleid voortdurend gepest zien door een stelletje armlastige volkshuisbewoners uit de Groeneweg- vermoedelijk op de gemeentelijke toekomstkaart zijnde aangeduid als wegmetdegroeneweg-nu worden zij ook nog gedwongen tot de taxatie van een veertigjarig kippenhok waarin tot overmaat de geest van een pittige haan rondwaart en het een ESSENTiële vraag is of mevrouw de wethouder dit er zonder een stevig Schrammetje vanaf brengt!!!!

Daar komt dan nog bij dat onze gemeente-edelen- wars van enige maatschapellijke interesse want dat kost alleen maar gouden dukaten- zich bij voortduring geplaagd zien, tijdens de kasteelvergaderingen, door een Zeegevierend schepsel en consorten met opmerkingen over sociale cohesie en buurten in de buurt: Iets wat in hun oren klinkt als vijandig klaroengeschal.

Eenzelfde tegenstand ontwaren onze provinciale gedeputeerden. Als marktkooplui pur sang proberen zij onze ESSENTiële bodemschatten te verkwanselen. Daarbij worden zij stevig aan de tand gevoeld door een stelletje oppositionele gedupeerden die aanspraak doen op hun democratisch recht, iets wat `n jaar of vijftien geleden nog gemeengoed was in ons land.

Gelukkig kunnen miskleunende bestuurders vandaag de dag wegkomen met een vette

Hey(mans)palende bonus terwijl tegelijkertijd vele duizenden schoolverlaters straks, mede door hun geklungel, maar moeten zien hoe ze aan de bak komen.

Geen reden tot ongerustheid? Of toch maar eens gebruik maken van uw democratisch stemrecht: Wellicht de komende jaren van EUROpees ESSENTieel belang!!!!!!!