Kopieergedrag in begroting!

5 november 2007

Kopieergedrag in begroting!

Consistent beleid kenmerkt de programmabegroting 2008-2011!

'Kopiëren en weglaten' het motto van dit jaar.

Voornemen woningbouw uitgegumd!

Bij het vergelijken van de begroting van vorig jaar en die van dit jaar vallen er meerdere zaken op.
Als eerste dat deze coalitie op punten een erg consistent beleid kent. Zelfs zo consistent, dat ook de taalfouten van het ene jaar meegenomen worden naar het volgende jaar. Goed gekopieerd dus! Hetzelfde geldt helaas ook voor de beleidsvoornemens die zouden worden uitgevoerd in 2007. Deze worden letterlijk meegenomen naar het volgende jaar; alleen de 7 is veranderd in een 8.
Helaas zijn er ook voor de Udense bevolking belangrijke dingen 'uitgegumd'! Dat bevreemdt ons nog het meeste. Bij de vorige begroting werd in de pers nog breed uitgemeten dat Uden 140 woningen zou bouwen onder de €140.000, waarvan 100 onder de €100.000. In deze begroting zien we hier niets van terug, hoewel wij niet geloven dat de bouw ervan al is begonnen. Hierover hebben we ook geen grootse persberichten gezien! Dat zou zeker het geval geweest zijn bij de realisatie van deze woningbouwplannen. Wat betekent dit?

Compliment!

"Wie zucht er onder de lastenverlichting?". Een treffende titel voor de algemene beschouwingen van de Udense SP. Het stuk begint met een welgemeend compliment aan de VVD en in het bijzonder aan haar wethouder René Peerenboom. Want zonder al te veel discussie of woorden is het beleid voor 2008 en volgende jaren toch vooral een VVD-beleid. U begrijpt dat noch de SP, noch de bevolking blij is met dit hoge gehalte aan VVD-beleid. Vooral ook omdat daardoor belangrijke zaken als de peuterspeelzalen en Volksuniversiteit op de tocht staan.

Klik op de onderstaande link en u kunt het volledige verslag van de algemene beschouwingen van de Udense SP lezen. Een helder en goed verslag met daarin verbijsterende feiten!