PERSBERICHT OVER VOEDSELBANKACTIE

12 april 2007

PERSBERICHT OVER VOEDSELBANKACTIE

Fantastisch slotresultaat van de actie voor de Udense Voedselbank

"De Udense burgers hebben hiermee laten zien wat zij echt belangrijk vinden!"

Aan de redacties van de lokale en regionale media
Regio Uden

Uden, 12 april 2007

Geachte heer/mevrouw,

Het is alweer bijna vier maanden geleden dat de Inzamelactie Voedselbank is gehouden.
Doel van de actie was om zoveel mogelijk geld in te zamelen om huisvesting voor de Voedselbank voor 5 jaar te garanderen. Dit betekende dat er € 33.000,- ingezameld moest worden. In een korte periode werd er in amenwerking met Sky Line Radio en TV, SP afdeling Uden en de Voedselbank een inzamelactie in gang gezet. Bedrijven, media, instellingen en vrijwilligers werden benaderd om mee te werken aan deze actie.

De medewerking was overweldigend, heel veel Udenaren hebben zich belangeloos ingezet om het gestelde doel te verwezenlijken.

Wij kunnen u mededelen dat het gestelde doel ruimschoots gehaald is.

Het definitieve saldo is uitgekomen op € 37.032,57.

Hierdoor is de Voedselbank Uden minimaal 5 jaar gegarandeerd voorzien in huisvesting
en kunnen zij hun cliënten voorzien van voedselpakketten.

Naar aanleiding van de negatieve berichtgeving rond de Voedselbank Helmond willen wij als organisatiecomité melden dat er jaarlijks een financieel verslag wordt voorgelegd door de Voedselbank Uden. Dat verslag wordt gecontroleerd door accountantskantoor Jolles& Co.

Vervolgens wordt het voorgelegd aan het bestuur van de Voedselbank en aan het comité van aanbeveling Voedselbank Uden. Dit permanente comité van aanbeveling bestaat uit, Hans van Luit voormalig directeur EMI; Spencer Zeegers SP Uden en vertegenwoordiger Algemeen Maatschappelijk Werk Uden-Oss en Tineke van den Brandt hoofdredacteur SkyLine RTV.

Hiermee wordt openheid gegarandeerd en wordt duidelijk hoe het verkregen geld besteed zal worden.

Wij hebben met veel enthousiasme deze actie gevoerd. Nu is de politiek aan zet om te laten zien dat men serieus aan de slag gaat om de armoede in Uden te bestrijden.

Hoogachtend

Wim Somers