Dualisme en de Udense berenkuil: Raadslid Jan Verbruggen: 'dus alweer geen rotonde'

10 december 2006

Jan VerbruggenIn de raadsvergadering van 12 oktober 2006 diende de SP-fractie een motie in om met onmiddellijke ingang te beginnen met de aanleg van de rotonde ter hoogte van de kruising Noordelijke Rondweg met de Nistelrodeseweg. In een eerder raadsbesluit, daterende uit 2005, was al besloten om deze rotonde aan te leggen, maar later, met instemming van een meerderheid van de raad, uitgesteld in verband met de ontwikkelingen omtrent de lokatie van het toekomstige ziekenhuis.

Uit de gebiedsvisie Uden-Noord, ontwikkeld ten behoeve van de bouw van het ziekenhuis, blijkt dat er ruimte blijft om de rotonde volgens plan aan te leggen. Daarom diende de SP een motie in met het oog op een veiliger oversteek van omwonenden, schooljeugd, bezoekers van de Maashorst en in de toekomst van het ziekenhuis.

De wethouder ontraadde om in te stemmen met de motie met als enige argument de exploitatieopzet van het ziekenhuis en de financiële gevolgen. Aangezien het geld reeds op de plank ligt, wat ook duidelijk door de SP naar voren was gebracht, was dat argument helemaal niet steekhoudend

De coalitiepartijen zijn echter zo volgzaam aan wethouder Bakermans, dat ze unaniem tegen de motie stemden, dus alweer geen rotonde. In Uden is dus geen plaats voor dualisme, alleen maar een coalitie die slaafs achter de wethouder aanloopt.

Veilige oversteek opnieuw uitgesteld!

Wordt uw kind het volgende slachtoffer?

‘BERENKUIL UDEN’ (actuele situatie)

‘BERENKUIL UDEN’ (actuele geldstroom)
Cartoon: Danny Feldmann