h

U bent met de SP de grootste winnaar!: SP-campagne succes door menselijk 'kapitaal'

14 maart 2006

U bent met de SP de grootste winnaar!: SP-campagne succes door menselijk 'kapitaal'

Over één ding is vriend en vijand het eens: de SP heeft een uitstekende verkiezingscampagne gevoerd. Natuurlijk kostte die geld, maar lang niet zoveel als bijvoorbeeld de VVD, het CDA of Jong Uden hebben uitgegeven aan dure advertenties. De campagne van de SP is uniek, omdat geen enkel partij zoveel 'menselijk kapitaal' kon inzetten als de SP.

Maar liefst 105 vrijwilligers droegen hun steentje bij!

Een greep uit de vele activiteiten:

  • drie maal 14.000 kranten en kaartjes uitgedeeld, waarvan bij 3000 huizen door SP-ers aangebeld is om persoonlijk het
    materiaal uit te reiken;
  • een vol weekend met de zonnetrein rijden in Uden, Volkel en Odiliapeel, begeleid door een flitsend campagneteam;
  • vele teksten en foto’s;
  • een goed bezette kraam in het centrum;
  • honderden bordjes aan lantaarnpalen;
  • een dikke laag affiches op de verkiezingsborden, waar we als eerste én als laatste plakten;
  • 2100 visitekaartjes uitgedeeld op de maandagochtendmarkt;
  • aan zes debatten deelgenomen;
  • TV- en radiospots;
  • vele, vele persoonlijke gesprekken waarbij twijfelaars de goede kant ‘opgeduwd’ werden;
  • een fantastische en bijna op de minuut actuele website;
  • een aansprekend programma;
  • en tot slot: veel lol bij alle activiteiten.

Mensenwerk is onbetaalbaar

Als je deze vrijwillige inzet om zou omrekenen in geld, heeft de SP verreweg het meeste uitgegeven. Maar gelukkig bestaat de SP uit mensenwerk en dat is onbetaalbaar. Iedereen die meegeholpen heeft, van harte bedankt. We hebben laten zien dat 'meer wij, minder ik' zijn vruchten afwerpt.

U bent hier