'After' gemeenteraadsverkiezingen-info: SP volop in actie in centrum Uden

18 maart 2006

'After' gemeenteraadsverkiezingen-info: SP volop in actie in centrum Uden

Op zaterdag 18 maart jl. stond het SP-actieteam weer midden in het centrum van Uden. Deze keer, precies zoals tijdens de campagne, op de hoek Markt - Sacramentsweg. Waarom deze actie en met welk doel?

Op deze vraag kan een eenvoudig antwoord gegeven worden. De Udense kiezer is, zo is gebleken, verontwaardigd zoniet woedend dat de SP buitenspel is gezet door de partijen die 'de Koers' krampachtig willen vasthouden. CDA, Jong Uden, Leefbaar Uden en VVD trachten het nodig een 'coalitie' te vormen om deze 'koers' te kunnen handhaven in plaats van de keuze van de kiezer te respecteren. En die keuze is overduidelijk: de SP is met 6 zetels nu de grootste partij van Uden; daar valt niet aan te tornen.

Uw stem is niet verloren gegaan

Véél mensen zijn ontzettend teleurgesteld dat men zo minachtend men hun stem is omgegaan en daar heeft de SP werkelijk méér dan begrip voor. Daarom vond deze flitsende en succesvolle actie plaats. Het doel was om middels pamfletten en actiemateriaal het winkelend publiek duidelijk wil maken dat hún stem niet verloren is gegaan. De SP is méér dan ooit vertegenwoordigd in de Udense gemeenteraad en wat minstens even belangrijk is: ook buiten de raad, gewoon naar, bij en tussen de mensen en daarbij u recht in de ogen kijkend.

Actie Centrum
Voor elke generatie: recht in de ogen kijkend

Coalitie der verliezers

Wanneer 'de coalitie der verliezers' eenmaal een feit is, zal de SP krachtig en werkelijk in het belang van de Udense bevolking oppositie kunnen voeren. Dat is natuurlijk aan U te danken. U heeft gestemd voor een beter, socialer en vernieuwend beleid: nogmaals, in het belang van Uden.
Dát is waar wij voor staan. Daarom deze actie, en het doel is, uw stem te laten horen in tegenstelling tot wat 'de Koers' voorstaat.

Bakermans en guerrilla-tactiek

Als Bakermans de SP verwijt een guerrilla-tactiek erop na te houden, dan heeft hij het goed mis: wij durven ons wel te laten zien in het centrum van Uden. Is dat guerrilla? Nee! Guerrillastrijd voeren is vaak in het geheim, nagenoeg onzichtbaar, geniepig en venijnig. Dát valt de SP zeker niet te verwijten en is tevens de reden waarom u als Udense kiezer een guerrilla-koers afgewezen heeft.