Een beter Nederland begint hier - Plakteam SP Uden neemt grote publicatieborden onder handen

29 januari 2006

Het ‘Grote Borden Plakteam’ (GBP) is er in geslaagd publicatieborden te voorzien van levensgrote posters met het opschrift 'Een beter Nederland begint hier'. Of men nu Uden, Volkel en Odiliapeel in- of uitrijdt: deze fantastische leuze kan je niet ontgaan.

Op zaterdag 28 januari jl. is het plakteam in het vroege ochtendgloren in actie gekomen om op strategische punten de borden van wallpaper -
bestaande uit 4 afzonderlijke posters, gesmeed tot één geheel - te voorzien (zie foto).

Hilarische verhandeling hieronder:

Het viel echter niet mee om deze zeer specifieke handelingen tot een succes te maken. De plakkers, allen afgestudeerd aan de Hogere Behangschool, werden geconfronteerd met extreem Siberische koude. Omstanders en voorbijgangers schatten de temperaturen van -7 tot -47 graden Celsius.

Het plaksel bleek al gauw bevriezingsverschijnselen te vertonen en de plakkers zelf ook. Na kort, bijzonder deskundig, overleg is besloten een tot nu toe geheime substantie aan het stijfsel toe te voegen. Eén lid van het team wilde wél kwijt dat het om een vergelijkbare lichaamseigen vloeistof ging.

Dat werkte als een katalysator. Binnen twee uur werd een zevental borden beplakt, waarvan vier zelfs ondubbelzinnig dubbelzijdig. Het team joeg door Uden, Volkel en Odiliapeel als een rode tornado met één auto met aanhangwagen en een andere met de nodige hulpmiddelen: speciaal daartoe ontworpen kwasten, rollers, meetapparatuur en een trap.

De personen die bij deze bliksemactie betrokken waren, zijn:

• A.S. (Vereniging Dorpsbehangen: bijgenaamd Toon Stijfsel)
  • W.S. (SP-C: Social Plek-Club: ook wel The Fractiehopper genoemd)
  • H.v.L. (Mission Impossible: alias Hansa Plast)
  • D.F. (plak-, kleef- en lijmdeskundige: beter bekend als de Bizon Kid)
  • J.G. (afgestudeerd, aankomend bordenbehanger: berucht als Ali As)