Openbaar debat over Europese Grondwet in Publiekshal Gemeente Uden

19 mei 2005

Openbaar debat over Europese Grondwet in Publiekshal Gemeente Uden

SP-voorman Emonds kruist de degens met voorzitters overige Udense fracties

Op donderdag 26 mei as. om 19.30 uur zal de SP Uden haar argumenten om NEE tegen de Europese Grondwet te stemmen beargumenteren. Alle fractievoorzitters van de Udense Gemeenteraad zullen hun standpunten innemen en met elkaar in discussie gaan. Wie stemt er nou vóór; wie stemt er tegen en waarom nu eigenlijk?

Zoals bekend is de SP in haar volle omvang tegen deze nieuwe wet, waarover op 1 juni in een referendum landelijk gestemd
kan worden. Echter de SP is er als enige partij zich van bewust dat de Grondwet ook de locale politiek raakt, immers bij uitvoering van
bepaalde artikelen zal dit grote negatieve gevolgen hebben voor de plaatselijke/regionale economie, Zorg, cultuur, enz.

De SP is beslist niet tegen Europese
samenwerking, maar een "samenwerking" zoals die nu is geformuleerd in deze Grondwet, is voor deze partij onaanvaardbaar.Bij deze nodigt de SP, mede namens de gemeente Uden, u uit om dit unieke debat bij te wonen. Immers, het gaat niet enkel de Gemeenteraad aan en/of het College van Burgemeesters en Wethouders; het gaat vooral om U en wat voor gevolgen deze Grondwet heeft voor onze regio.

U wordt in de gelegenheid gesteld vragen te stellen aan het forum, dat bestaat uit genoemde fractievoorzitters. Maak gebruik van deze mogelijkheid om ook uw visie te kunnen geven!

Inleiders:
Dhr. Van Lith, Kamerlid CDA