SP-fractie pleit voor bouwbarometer

14 juli 2003

SP-fractie pleit voor bouwbarometer

Dat de wens tot het realiseren van nieuwe woningen in de gemeente Uden al jarenlang hoog op de verlanglijst van veel inwoners staat is niets nieuws. Dat door het huidige gemeentebestuur van CDA, VVD en Jong Uden deze wens is verheven tot topprioriteit door het formuleren van de streefdoelstelling van het realiseren van 800 woningen in de periode 2002 - 2006, is bij velen ook bekend. Dat er van dit voornemen tot op de dag van vandaag nog nauwelijks iets is terechtgekomen is voor iedereen met ogen in het hoofd ook al niets nieuws.

Wel nieuw is de aansporing van de SP om de gestelde topprioriteit voor iedereen zichtbaar en urgent te houden. De SP-fractie in de Udense gemeenteraad heeft in de raadsvergadering van 3 juli het idee geopperd om de bouwprestaties van dit gemeentebestuur zichtbaar te maken via een goed in het oog springende bouwbarometer. Door als het ware dagelijks de bouwstand van zaken op het netvlies te hebben blijft de urgentie van het bouwen voor in de gedachten van niet alleen de inwoners van de gemeente Uden, maar ook van iedereen die mogelijkerwijs het realiseren van het bouwen kan bevorderen.

Opvallend in het oog
De bestuurspartijen, CDA uitgezonderd, voelen niet veel voor deze gedachte. Toch … om iedereen scherp en bij de les te houden zou een opvallend geplaatste bouwbarometer zijn diensten kunnen bewijzen. Uw suggestie, voor de plaats waar hij mooi in het oog springend zou kunnen staan, is welkom.