SP houdt enquête onder sportverenigingen

20 december 2002

SP houdt enquête onder sportverenigingen

In de gemeenteraad van Uden zijn de laatste jaren vele problemen aan de orde geweest van menig sportvereniging. Nog steeds is er sprake van ad-hoc beleid om problemen bij de sportverenigingen op te lossen. Als SP afdeling Uden staan wij voor een eerlijk en consequent sportbeleid in Uden. Dit beleid moet zijn weerslag kennen in een duidelijk beleidsplan en een goede uitvoering.

Maar dan moet je wel weten hoe verenigingen denken hoe het sportbeleid vorm gegeven moet worden en vooral hoe de uitvoering dient te zijn. Je dient op de hoogte te zijn met welke verschillende knelpunten en problemen de sportverenigingen kampen. Het kan dan gaan over:

• Accommodatie problemen, met het onderbrengen van leden
  • Financiële draagkracht vereniging
  • Het hebben van voldoende vrijwilligers en bestuursleden
  • Welke rol speelt het beleid van de gemeente hierin?
  • Etc.

Daarom hebben wij de bij ons alle bekende sportverenigingen ( 121 ) een enquêteformulier toegestuurd met het verzoek hieraan medewerking te verlenen. Het is geen ellenlange enquête, maar een korte vragenlijst om een beeld te krijgen wat de feitelijkheden op dit moment zijn en hoe men over bepaalde zaken denkt.

Wij zullen de uitkomsten van deze enquête in het voorjaar 2003 presenteren in een aantal conclusies tijdens een bijeenkomst. Hiervoor zullen de bij ons alle bekende sportverenigingen voor uitgenodigd worden. Vanuit deze bijeenkomst willen wij samen met sportverenigingen een aantal aanbevelingen formuleren die nadien in een initiatiefvoorstel voor zullen leggen aan de gemeenteraad van Uden.
Als er nog sportverenigingen zijn die door een onvolkomenheid van onze zijde nog geen enquêteformulier van de SP ontvangen hebben, kunnen die met onderstaande personen contact opnemen. Dan krijgen de verenigingen alsnog een enquêteformulier toegestuurd.

Hans van Lieshout, tel. 260876, e-mail: pijlsnel@home.nl
Wim Somers, tel. 253007, e-mail: wim.somers@home.nl