huuronderzoek

De woningen van Area worden steeds duurder. Aan de ene kant komt dit door de inkomensafhankelijke huurverhoging (4 tot 6,5 procent). Aan de andere kant doordat Area de huren verhoogd als deze vrijkomen voor nieuwe huurders. Ook bouwt Area nauwelijks nieuwe betaalbare huurwoningen in Uden.

Gevolg is dat er bijna geen betaalbare huurwoningen zijn te vinden. De wachtlijst voor huurwoningen is inmiddels opgelopen tot 7 jaar. Woningen die wel worden aangeboden hebben zo’n hoge huur dat dit veel mensen op de wachtlijst afschrikt. Ook verhuizen er minder mensen vanuit hun huurwoning naar een andere huurwoning omdat ze dan een nieuw contract en de bijbehorende nieuwe huur krijgen. De huurwoningmarkt in Uden zit helemaal op slot.

ROOD, de jongerenafdeling van de SP wil graag weten wat de gevolgen zijn voor de inwoners van Uden. Daarom start ROOD een onderzoek naar de huurwoningmarkt in Uden. De uitkomsten van dit onderzoek zullen aangeboden worden aan Area samen met goede voorstellen hoe de huurwoningmarkt vlotgetrokken kan worden.

Help de huurwoningen in Uden betaalbaar te houden en start met invullen van deze enquête.

huuronderzoek :: rood