0% is genoeg

9 juni 2020

0% is genoeg

Foto: SP

Op woensdag 3 juni hebben we met een aantal huurders een digitale bijeenkomst gehouden om te bespreken hoe we in actie kunnen komen tegen de huurverhoging.

Tot dan toe was het volgende gebeurd: vragen gesteld in de gemeenteraad, persberichten verstuurd en een brief naar AREA verzonden. AREA gaf een dubbelzinnig antwoord: aan de ene kant erkenning dat er aan het systeem iets moet veranderen, aan de andere kant gaat de huurverhoging gewoon door!

Druk opvoeren

Nu is dan ook het moment om de druk op te voeren. We hebben besproken wat we kunnen doen in deze coronatijd.

We willen een digitaal zwartboek maken: een verzameling korte filmpjes met jullie verhalen. Het verhaal de van huurders. Bijvoorbeeld:

·     Wat betekent deze verhoging voor jou?

·     Waarom is de verhoging in jouw ogen niet terecht?

·     Wat kun je niet meer doen omdat je deze verhoging moet betalen (het gaat toch om tientjes per maand!)?

Deze verhalen zouden we graag in een filmpje van ongeveer 30 seconden van jullie ontvangen.

Deze actie is te winnen, maar alleen wanneer we genoeg druk kunnen uitoefenen.Hiervoor hebben we de filmpjes uiterlijk 20 juni nodig. Je kunt ze sturen naar: uden@sp.nl  of via WhatsApp naar 06-13316684

Wanneer we genoeg verhalen verzameld hebben zullen we daar een digitaal zwartboek van maken. Dit willen we aan AREA overhandigen in de week van 22 juni (een week voordat de verhoging in moet gaan).Ook zullen we dit zwartboek gebruiken op social media en bij de pers om ook publiek begrip en publieke druk te vergroten.

Doe je mee?

Om dit zwartboek te overhandigen zijn we ook nog op zoek naar huurders die (op gepaste afstand) dit zwartboek met ons aan AREA willen overhandigen. Doe jij mee?

Alleen samen kunnen we deze verhoging tegenhouden. Daarom is het belangrijk dat jij ook meedoet. Als SP zullen we ook in de gemeenteraad weer stappen zetten om deze actie te steunen. Maar die stappen kunnen alleen succesvol zijn als er veel mensen meedoen!

Komende week komen er weer “0% is genoeg posters Wanneer je een poster wil om voor je raam te plakken stuur dan even een mail naar uden@sp.nl met je adres, dan bezorgen we er een.