PROTESTEER TEGEN DE HUURVERHOGING AREA

21 mei 2018

PROTESTEER TEGEN DE HUURVERHOGING AREA

Foto: SP
De afgelopen weken hebben wij naar aanleiding van de aanstaande huurverhoging bij een flink aantal huurders in Uden aangebeld. Daarbij hoorden wij veel actiebereidheid van bezorgde huurders.
Inmiddels is bekend dat voor ongeveer 3000 huurders Area het voorstel gaat aanpassen. Geen 3,9%, maar 2%. De reden was de onrust die onder huurders is ontstaan. Maar Area heeft veel meer dan 3000 huurwoningen. Op zijn minst
zou dit voorstel voor alle huurwoningen moeten gelden. En 2% is nog steeds meer dan de inflatie van 1,4%.

Op de site van Area staat dat de huurverlaging voor de 1200 te dure woningen nu niet doorgaat. Area weet dus dat voor 1200 woningen te veel huur betaald wordt. Het is een sociale verhuurder onwaardig om op deze manier huurders
tegen elkaar uit te spelen. Die huurverlaging dient gewoon door te gaan.

Wij roepen alle huurders van Area om aanstaande dinsdag, 22 mei massaal naar de Noordkade in Veghel te gaan. De Bewonersraad organiseert dan een bijeenkomst. Laat ze weten dat u het niet eens bent met de huurverhoging. En dat u het niet juist vindt dat de Bewonersraad wel hun goedkeuring heeft gegeven. De avond begint om 19.00 uur (inloop 18.00 uur met soep en broodjes) aan de Noordkade 10-12, 5462 CD Veghel. U kunt zich aanmelden via de website van area: www.areawonen.nl. Ook kunt u daar aangeven als u zelf geen vervoer heeft.