Welkom in 2018

1 januari 2018

Welkom in 2018

Foto: SP
We leven in een zorgelijke tijd waarin het Neoliberalisme aan de macht is, ook hier in Uden. Noem het VVD, Jong Uden, Gewoon Uden, D66 of zelfs PvdA.
En het resultaat hiervan wordt steeds zichtbaarder in een groeiende onzekerheid.

Er groeit een generatie op die nog nooit een vast arbeidscontract gehad heeft, van flexcontract naar bungelbaan zwerft, en dit tot hun 67 moeten volhouden. Er groeien alleen in Uden 1000 kinderen in armoede op, stel je voor, dat is gemiddeld 3 per schoolklas. Onze jongeren zijn afhankelijk van een starterslening om ooit een betaalbare woning te vinden omdat er gewoonweg te weinig betaalbare (huur-)woningen in Uden zijn. De gemeentes praten wel met bewoners over veranderingen aan hun straat maar vergeet nog steeds te luisteren. Er ontstaan steeds langere wachtlijsten in de jeugdzorg waardoor je als ouder niet de zekerheid hebt dat je kunt rekenen op goede en tijdige zorg als je kind in de knel zit.

Tijd voor verandering!!
Uden staat aan de vooravond van gemeenteraadsverkiezingen.
Een kans voor jou om hier verandering in aan te brengen, tijd om te laten zien dat JIJ ook over links wil, waar de burger centraal staat, waar armoede onacceptabel is, waar duurzaamheid geen leeg begrip is en waar gezondheid geen verdienmodel model, waar ziek zijn niet beboet wordt.

Sluit u aan en help mee de maatschappij weer leefbaar te maken
Want we weten dat echte veranderingen pas komen als mensen daar samen voor in beweging komen.Voor hun straat of buurt, voor hun werk, voor hun zorg, voor hun vereniging, voor de dingen die Uden mooi maken, kortom…voor elkaar.

Namens het Bestuur en de fractie van de SP Uden wensen we jullie een mooi, solidair, gezond, menswaardig, strijdbaar, sociaal en gelijkwaardig 2018 toe.