Henk van Gerven in Uden

13 maart 2014

Henk van Gerven in Uden

Zaterdag 15 maart staat de SP in het centrum van Uden om alle vragen van kiezers over de komende raadsverkiezingen te beantwoorden. SP Tweede Kamerlid Henk van Gerven komt de Udense campagne ondersteunen en zal ingaan op de deze week gepresenteerde Wet Langdurige Zorg.

Henk van Gerven
Sinds 2006 is Henk van Gerven Tweede Kamerlid namens de SP en momenteel woordvoerder zorg en milieu. Deze voormalige huisarts is hiervoor vele jaren in de Osse politiek als raadslid en wethouder actief geweest.

Spencer Zeegers: "Wij zijn erg trots op het feit dat onze woordvoerder zorg uit de Tweede Kamer onze campagne komt ondersteunen. Als geen ander is Henk op de hoogte van het zorgdossier. Een van de grote onderwerpen van deze verkiezingen zijn alle zorgtaken die naar de gemeente toekomen en de enorme bezuinigingen. Mensen maken zich hier zorgen over en Henk wil hun verhalen graag horen en meenemen naar de kamer."

Wet Langdurige Zorg
Afgelopen week, 10 maart, heeft het kabinet de Wet Langdurige Zorg naar de Tweede Kamer gestuurd. Deze wet moet de reeds uitgeklede AWBZ vervangen en regelt de zorg voor de meest kwetsbare mensen uit onze samenleving, de mensen die permanente zorg en verzorging nodig. Henk van Gerven zal de SP kritiek op deze nieuwe wet verwoorden en zijn alternatieve zorgplannen presenteren.

De rest van de dag zal Henk van Gerven aanwezig zijn om met mensen in gesprek te gaan over deze nieuwe wet en alle andere veranderingen in de zorg.