Verkiezingen 2018

4 maart 2018

Gemeente moet (weer) betalen voor aangepaste auto

De Centrale Raad van Beroep heeft een inwoner van Uden in het gelijk gesteld in een conflict met de gemeente over de kosten van een aangepaste auto. Tot 2015 kreeg deze mevrouw de extra kosten voor de aanpassing vergoed, omdat zij geen gebruik kon maken van de regiotaxi. Na 2015 wilde de gemeente dat niet meer betalen, omdat een 'maatwerkvoorziening' volgens de gemeente nooit kan bestaan uit een financiële vergoeding.

4 maart 2018

Plasticinzameling moet beter

Op donderdag 8 maart heeft de SP-fractie het inzamelen van afval geagendeerd voor de commissievergadering. Vooral het inzamelen van plastic is voor veel mensen een grote ergernis. We stellen onder andere voor om het plastic niet in zakken, maar in kliko's in te zamelen, zoals ook gebeurd is in een van de proefgebieden. Daar waren de mensen heel tevreden over. Om te voorkomen dat mensen dan vier kliko's krijgen, kan het oud papier eens in de maand weer op de ouderwetse manier worden aangeboden. De papierkliko kan dan voor plastic gebruikt worden.

2 januari 2018

Verkiezingsprogramma online

Het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 staat online. Je kunt het programma als PDF lezen, of door de verschillende hoofdstukken bladeren. Voor visueel beperkten is het programma in audio beschikbaar.

23 december 2017

Onze TOP10 voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018

Met trots presenteren we onze TOP10 :

13 december 2017

Spencer 10e keer lijsttrekker

Tijdens de algemene ledenvergadering is Spencer Zeegers voor de 10e gekozen als lijsttrekker. Als SP Uden zijn we erg blij dat Spencer nogmaals de kar wil trekken. Naast Spencer hebben we goede kandidaten op de lijst staan. Tijdens de ledenvergadering zijn ook de laatste puntjes op de i gezet van het verkiezingsprogramma. Dit programma wordt binnenkort gepresenteerd.